Resfeber är en sistaminuten grej!

Aloha!
Jag är alltid helt lugn när jag ska resa.. tills jag verkligen ska resa, det brukar komma typ nån stund innan planet ska lyfta, DÅ blir jag lite nervös för att allt inte ska gå bra, så det går oftast över på 10 minuter :)
Jag har packat allt, handlat lite solkräm och faktiskt inget mera idag, är nöjd med det, fick låna lite söta klänningar av min syster som jag numera vill kalla Julia-sugröret-Larsson :D gaddamn hon är drop fucking dead goregous! Det var ett väldigt kärt återseende, vi var på bio ikväll, Sommaren med Göran, HAHA, den är helt min humor, underbar film :D jag skrattade tveklöst högst av oss 500 som såg den! Det var jag och Anto, Julia och Amir + Emma och Johan, fint va? Alla 3 systrar med sina lite utlänska pojkvänner, pappa dog av skratt när jag påminnde honom om det!
Innan bion satte vi i oss fett med kina buffé också, det var gött.

Min älskling ska spela inatt och jag tänkte fixa iordning lite och sen lägga mig med min minimini dator i sängen och kolla på lite BigBrother.
Kommer aldrig glömma när jag och Sara följde det som besatta i 6an eller 7an och i stort sett VAR 'Ljungman' och 'Gubba' i BigBrother 2002, hahaha, det var tider det!

08:50 imorgon går planet och jag önskar mig själv en lyckad resa och en alldeles underbar vecka på Santorini med min älskade pojkvän!

Pssst.. Som den usla vän jag ibland är så skickar jag en hälsning till mina 2 kvinnor i mitt liv genom bloggen, Hanna och Lotta, ni är det bästa som finns och jag ökar på ner till Linkan allt jag kan om två veckor. All kärlek till er underbara damer <3

Fixar-sork

Ja idag ska jag agera fixar-sork, jag ska tvätta lite, packa upp väskan från v-kusten, packa om nytt till Santorini, ner på staden och handla lite saker vi behöver, solskyddsfaktor oså :)
Sen ikväll ska jag, Anto och mina systrar ut och käka och sen på bio och se Sommaren med Göran :D jag har längtat döööktigt efter den filmen kan jag lova!

Underbart att komma hem igår kväll, jag var helt slut efter en hel res-dag så när jag kom hem så tog jag en dusch, tände ljus överallt och kröp upp i soffan medans min underbara älskling kom hem med indisk mat från världens bästa restaurang. Mätta och glada la vi oss i sängen och tittade på Vänner, jag somnade efter ingen tid alls men Anto var uppe till 3 inatt och spelade.. jaja :)

Inte många timmar kvar tills vi är i Grekland :) om ett dygn sitter vi på planet!

Söder böna!

Alldeles snart ska vi dra från Västkusten tillbaka till älskade Stockholm, jag har inte varit hemma på flera veckor och jag har hemlängtan som heter duga kan jag lova!
Mm, jag vill ha polisbilar och ambulanser mitt i natten, t-bana, sjukt mycket folk, seven eleven vart man än tittar osv osv. I like! Lite skillnad mot igår när vi var ute i Bullarn hos Billy, på dagen paddlade vi kajak, jätteroligt faktiskt, jag var nära att snurra runt en gång men jag klarade mig. Sen på kvällen gjorde vi jättegod grill mat, drack vin och spelade spel :) sen sov jag och Antoine i en stuga mitt i skogen utan el eller nånting, liiite läskigt för min del men helt okej när man väl kunde somna.

Imorgon är det tvätt och shopping dag, för på lördag är det SANTORINI BABY!! Ååh jag längtar ihjäl mig, en vecka, 35grader varmt, underbart hotell med min älskling :) kan det bli bättre?
Kanske imorgon isåfall när jag får träffa JULIA! Mitt hjärta, hur har jag klarat nästan en månad?? Vi ses nästan varenda dag men nu har jag inte sett henne på såå länge.. ska bli lovely att se hennes feta face igen :D

Men nu måste vi åka :) hörs ikväll från storstan!

Tröttsamt

Med sånt här skitväder! Vafan jag blir skitdeppig, mest för att det känns som min efterlängtade semester kommer vara över på ett litet kick och sen kommer solen börja skina så fort jag börjar jobba igen.
Igår var första fina dagen sen jag kom hit, då var vi ute och åkte båt med Mattias och Alinde, åkte vattenskidor och skrattade tills vi grät kan jag lova :D haha! Sen på kvällen grillade vi för fullt, måste säga att i köket är jag och Alinde väldigt duktiga om vi jämför med våra karlar som kan åstakomma bränt kött - i bästa fall!
Det hela slutade med att vi lassade upp massa folk på Tröten och kollade på film, tills hälften av oss sov :) trevlig dag!

Idag regnar det.. fan.. vi ska åka till Antos morfar och grilla(?) va de i alla fall tänkt för han fyller år. På onsdag drar vi till Göteborg 2 nätter, ska bo på hotell och ha mys, träffa Tessan och Henke, gå på Liseberg osv :) ser jag fram emot massor! Sen sitter jag och länsar internet på sista minuten resor till Grekland, kan hända att vi åker på lördag till Santorini, jag vill!!! Men det är rätt dyrt.. 8000:-, plus allt annat liksom. Jävla skit.. men alla resor är nästan så dyra, vi får skylla oss själva lite som vill ha specificerat boende, men om man bara åker en vecka så vill jag gärna veta vart jag kommer, that's me.

Jaja, jag ska skoja till den här dagen lite och hänga upp tvätten, tjoho!

Head over hills

Idag har jag lite ont i huvudet och är skapligt seg.. Igår var vi på Takida här i lilla Lysekil :) det var roligt men fan så trångt, har aldrig sett så mycket folk här. Vi var med Matte, Danne, Maria och Jocke :) sen vart det havsbadet tills jag traskade hem, min karl kom hem med mat senare, perfekt!
Idag ska han och Matte spela fotbolls Bacardi-cup grej så jag ska roa mig bäst jag kan, kanske städa upp lite här, se lite BigBrother och sova en sväng på soffan :D

Igår pratade jag med världens bästa Hanna, ska försöka hänga kvari Götet tills nästa lördag så vi kan ses, hon är världens bästa! Jag ska klämma in en Linköpingshelg innan semestern är slut också :)

Ciaaoo

Regn-mys

Idag regnar det för fullt och det verkar som att det ska hålla i sig hela dagen, det gör mig inte så mycket som är lite halv-bakis-seg idag. Vi kanske ska åka till Torp en sväng sen och ikväll är det hyr-film och mega mycket mys på schemat :)

Igår hade vi en väldigt trevlig kväll, vi grillade hemma hos Mattias och Alinde med 2 andra par, värsta par kvällen hade vi med 4 par, haha! Det vart väldigt god mat i alla fall, sen lite dans och häng innan vi gick ner till 'stan', vi var nog yngst ute på Sjökanten men det hindrade oss inte, vi dansade på som bara den ända tills det stängde :) då gick vi till Taxi, och efter lite drama så åkte vi hem till Tröten och sov. Jättetrevlig kväll med roligt folk :) imorgon ska vi på Takida, tjoho, haha.

Det är skönt att vara här :) jag är så glad och tillfreds med min tillvaro. Nästa vecka ska vi träffa Tessan och Henke i Göteborg, vi ska rida islandshäst på kusten, paddla, kajak, gå ut, ha de roooligt :)

On the road

Jag är en sann resare, jag har alltid flängt runt hela landet ständigt i jakt på nya att besöka ;D det har aldrig varit konstigt eller ovant för mig och jag tycker det är ganska skönt att flytta lite på sig.
Just nu sitter jag på Centralen i Stockholm och väntar på att klockan ska bli 14:10 så att mitt tåg kan gå! Landade på Bromma flygplats för en timma sen, så smidigt :) har inte tagit Gotlandsbåten på 4 år tror jag, jag gillar flyget/helikoptern bättre.
Jag kommer till Göteborg vid 5 och då är min älskling där och möter mig :) får se om vi stannar en natt i Götet på vårt underbara Hotell 11 i Erikshamn eller om vi åker till Lysekil ikväll, jag är sugen på att hitta ett par snygga skor innan vi åker hem i alla fall.
Det ska bli så skönt att komma fram :) att mysa med Anto hur mycket som helst och bara koppla av, nu känns det som att min semester kommer att börja.
Sen kommer Tessan med karl till Gbg om nån vecka, då blir det Liseberg igen :D sen kommer kanske Amanda och hennes kompis ner och hälsar på i Lysekil, skulle vara sjukt kul. Får se hur det blir med Grekland, jag är sugen men samtidigt tycker jag att Sverige är mysigt på sommrarna.. hittat vi något billigt så maybe!

Nej nu ska jag äta frukost, gå ut, ta en cigg och ringa Lotta potta! :)

Wiiiaaaooo :D

Vi hade såå kul igår! :D
Jag måste erkänna att jag inte var så taggad först, det ösregnade hela kvällen och natten, men sen gick det över, waho. VVi käkade middag på O'Learys först och kollade matchen, som DIF tyvärr förlorade, men men. Sen åkte vi ner till hamnen och Robbans musbil och tog en öl, sen hängde vi hos Amanda och försökte göra oss lite vackra och drack upp Sebbes öl innan han hämtade oss med taxi och körde oss till Stora torget :)
Där tog vi en drink på Lillebror och sen vandrade vi ner mot Burmeister, det var såå roligt! :D Vi träffade Robban och hans gäng och blev genast överösta med drinkar och järn, sen dansade vi hela natten, oj vad vi dansade, en hel natt av dansa-och-skit-i-om-de-ser-förjävligt-ut, underbart roligt!! Jag var superglad hela tiden för jag fick både klännings och tatto komplimanger :)
Sen tog vi en taxi hem hit och rostade mackor och drack Oboy! Idag fyller Emmsan 15 år så vi var uppe vid 8 och sjöng för henne och sen somnade vi om tills nu. Av mig fick hon ett 'Modell för en dag' presentkort, grymt lyckat!

Idag blir det mest firande, tårta, grill osv :)

All-in!

Oooj, vilken seeg dag jag har haft hittills! Skönt :)
Vaknade vid halv 11, gick upp, duschade, åt frukost, sen somnade jag om på soffan i 2 timmar, lovely. Nu är jag och Emma på god väg att bli riktigt snygga, vi ska in till O'Learys och titta på matchen med pappsen, Amanda ska joina också. Senare ikväll ska jag och Amanda äntligen gå all-in med en riktig ute-kväll, det är aningens lugnare nu när det har blivit söndag, inga problem för oss, då kan man komma in utan att köa i timmar! :)
Jag investerade i en ny klänning igår som jag tänkte inviga ikväll, tjoho. Hoppas bara att det blir lite bättre väder tills dess, det är fortfarande lite regningt och grått..

Imorgon fyller lillasyster Emma 15 år, åhå.. Då blir det kalas :) Sen är det tisdag och då flyger jag hem!

Nu ska jag ha en skitbra kväll!

Far far away..

Det känns som att man är låångt borta när man är på Gotland, om man bortser från alla brats och andra nöördar vill säga. Men imorgon åker dom och då blir de löögnt!
Det enda jag ser från min enorma balkong är hav, hav och åter hav, det känns som att man är på en öde ö, helt avskärmad från resten. Men så är det såklart inte :)
Jag har haft en seg morgon, suttit här ute och ätit frukost i min ensamhet, nördat lite BigBrother och haft det skönt. Nu har jag precis duschat, ska cykla in till Visby och möta Amanda, jag måste shoppaaa ;D

Igår vart det ingen utgång, jag pallade inte Axwell-hysterin, var ute med familjen och åt en enormt god middag, aah, vi började på Isola Bella och avslutade på Bolaget, gött! Sen körde pappsen hem mig vid 1, då pratade jag lite med min kära Antoine som är i Tallin, so far so good :)

På tisdag morgon flyger jag härifrån, till Bromma och sen direkt till Centralen och ett X2000 mot Göteborg! Jag längtar, DÅ kommer alla semester bitar falla på plats, på västkusten med Anto, bara vara vi och bara hade såå bra. Mmm.. :)

Nej, slutsvammlat, mot Visby C!

Seeeemester :D

Mmm, jag bara njuuter kan jag lova!
Det är så skönt, igår landade vi i Visby vid 6 tiden, var sedan inne i stan och åt god middag på Rosengården med Amanda, Martin och hans polare. Sen hade vi en trevlig kväll/natt i en ruin med öl och skönt häng :) Martin och landade hemma vid halv 5 nån gång.
Imorse drog vi till Tofta, eller vid lunch, solat, badat, haft de sköönt! Nu sitter jag på balkongen med ett glas vin och bara har det bra. Ska duscha snart, Hamnplan ikväll och kanske en god middag innan :)
Har det bra bra bra, ska stanna här till tisdag så får jag se om jag åker till väst eller östkusten då, semester är underbart i alla fall :D

Håller tummarna för världens bästa Antoine som spelar EPT hela helgen i Tallin! Hoppas hoppas.. <3

Over and out

Long time no see!

Min käära blogg, en vecka sen jag skrev nästan?
Nu är jag här i alla fall, och tro mig, det blir mycket blogg i sommar, jag har nämligen, idag, investerat i en minidator :D I LOVE IT! Den är så liten och söt, och jag har en jättefin väska, + att jag va duktig och bytte min 'dongel' på 3 till en ny bra.
Imorgon åker jag och Emma till Gotland, flyg, jappjapp! Träffa alla folk där :) blir trevligt.

Vad ska jag säga? Har haft en bra vecka med Anto, det är tomt utan honom. Men vi ses snart igen :) I can't help it liksom, det är bara han.

Jag har packat väskan full, ska chilla galet med min kompletta Vänner-box med alla 10säsonger (nöörd) innan jag somnar.

Yellow

Your skin and bones, turns into, something beautiful.
And you know, you know I love you so.

Fantasilös

Ja jag har inte mycket rubrik-fantasi ikväll känner jag.
Har precis kommit hem från jobbet och om ca 7h ringer klockan igen för då är det jobbjobb igen! Men jag slutar 2 imorgon, då kommer Tessan upp till storstaden, jippie! Och sen på kvällen kommer faktiskt Anto.. jag vet inte varför och jag vet inte vad jag ska säga, känns jättekonstigt och som att jag låter han göra lite hur han vill. Men men, det kan bli intressant, med all säkerhet kommer jag vara nere på botten när han åker igen i alla fall. Självmisshandel?

Imorgon åker Julia till Sunny beach i 2 veckor... I'm gonna miss her! :(
Men på fredag åker jag till Hanna :D

NIGHT

True bathroom love

Sunday, vad ska jag säga.. Det har inte blivit mycket nytta gjord idag, den enda var ikväll när jag tog tag i mitt badrum och, mot min vilja, slängde typ 2 kassar med saker jag inte använder så mycket, ÄNDÅ är det fullt i mina skåp.
Jag har alldels för mycket saker I know men jag kan inte låta bli att handla :) Lush och MUS är mina droger, istället för skor eller något annat så shopar jag loss på alla slags produkter och smink, me like!

Tss, jag har haft det mys i helgen i alla fall :) imorgon kommer Emma hem, på tisdag kommer bästa Tessan upp, på fredag åker jag till Linkeboda och HÄÄNNA!! Ska hinna jobba 4 dagar också, städa, tvätta och göra allmänt viktiga saker.

Just det! En riktig ego-boost på tunnelbanan idag när en dude kommer fram och säger "fan va fin du är, jävligt snygg tatuering" :D då blir man glaaad!
Sen har jag, enligt Musse, världens finaste hår, mmtz mmtz!

Barpapapapapa!

Tjoho :)
Igår var jag ledig, idag också, det är skönt! Igår var jag och Julia i Skärholmens C och tänkte vidga våra vyer lite, men fy va läskigt det var där, aldrig mer säger jag!
Men jag hittade en jättefin skjorta på TopShop och lite annat i alla fall :)
På kvällen så var jag och Julia och käkade i staden och sen var vi och såg The Proposal på bio, den var sjukt rolig :D jag rekomenderar!

Idag har det blivit mycket häng i Gamla Stan med Julia och Erika, kul! Jag och Julia kom precis hem nu, har laddat med bag-in-box, Corona, god mat, chips och lite senare får vi trevligt sällskap också, kan inte bli bättre va? :) Sen ska jag upp och jobba imorgon bitti, men snart är det semester, om mindre än 2 veckor. Och nästa vecka är det Hultsfred, awiii!

Mannen i mitt liv <3

Efter sol

Shit, solen tar alla krafter ur mig + att jag har jobbat 12 h idag.
Vi har varit ute på sjön hela dagen, badat massor och haft det skönt, åt jättegod middag innan jag slutade också :) men nu när jag väl är hemma är jag så in i helskotta trött, har precis försökt hämta krafter med en cigg och en red bull. Ska fortsätta med en dusch och se om det hjälper.
Sen ska jag åka till Martin och sova, det är skönt, han är bäst, helt fel att vi hade en sån lång paus, men mitt fel för att jag var så instängd här med en sambo, usch och fy, det är skönt med förändring!

Imorgon är jag LEDIG, åh det ska bli underbart! Jag är ledig lördag också :D imorgon ska jag och Julia ta en sol-paus, jag är brun som jag vet inte vad och min hud vilar nog gärna en dag. Vi ska på stan, shoppa! Sen ska vi ha en jävligt bra dag och kanske gå på bio på kvällen, hon är alldeles perfekt min syster :) båda faktiskt! Lucky me.

Nej nu blir det en låång dusch med massa lush!

Hana boi, kom heeeem nu!

Jobb och världens bästa ungar!

Jag har precis kommit hem från jobbet och jag känner att ni måste få veta hur bra det är, mitt jobb alltså.
Det är ett speciellt jobb, inte som alla andra att vara personlig assistent och ibland är det svårt att vara "professionell", vart går gränsen liksom? Jag går säkert över den gränsen varje dag på jobbet och det är svårt att inse hur mycket man fäster sig vid en person, hur mycket man bryr sig.
Vilma, är världens bästa, goaste, roligaste unge, det känns konstigt att det snart har gått ett helt år sen jag började och hur bra vi känner varandra nu, hur bra jag förstår henne och hur mycket jag tycker om henne. Idag var en jobbig kväll av anledningar som inte alla behöver känna till men när jag åkte hem hade jag nästan gråten i halsen, för att jag blev så rädd, för att jag bryr mig så mycket. Och det ska bara vara ett jobb men det är i stort sett omöjligt, man blir personlig och man fäster sig. Den dagen jag slutar hos Vilma kan jag inte tänka mig hur svårt det måste bli, samma sak med Alicia och Alexander, underbara älskade ungar!
Jag kommer gråta den dagen jag lämnar mina små tvilling-troll på min sista arbetsdag, för det är inte ett arbete så mycket som det är roligt.
Jag får så otroligt mycket kärlek på båda mina jobb, det ger mig massor med energi och glädje varje dag. Det kan vara så att jag har världens bästa jobb med världens bästa ungar! Även fast man vissa dagar tycker att dom är galet jobbiga.

Och när jag sitter på t-banan med en klump i magen med massa konstiga känslor och lite ledsamhet så får jag sms av bästa Martin, så jag ska bara slänga ner saker i en väska och sen åka dit och sova. Skönt!

Jag går all-in!

Ja det gör jag verkligen, på mig, på allt, på det här livet som håller på att bli så himla bra :)

I måndags morse åkte jag och Julia ut till Värmdö och tvillingarnas landställe, underbart! Vi har bada badat, solat, lekt, spelat volleyboll, ätit mat, druckit rosé och haft mys. Hade jag fått välja hade jag stannat en vecka, så lugnt och skönt där ute, och fiint. Modiga Kajsa hoppade från bryggan i 18gradigt hav :)

Igår när vi kom hem kände jag mig tvungen.. att slänga Antos saker. Jag har sagt så många gånger till honom typ "kommer du inte då och då så slänger jag dom.." mesigt va? JA, speciellt eftersom jag aldrig har slängt ens en strumpa. Men igår hade vi bestämt för sista gången, så jag fyllde IKEA-kasse efter kasse och tömde skiten i grovsopornas container, jaja jag kanske borde ha skänkt bort alla kläder men jag orkar inte göra mig mer besvär än nödvändigt för den idioten.
Det bästa var, för det var lättare sagt än gjort att slänga allt, saker som jag vet att han tycker sjukt mycke om osv, men när allt var klart så var det som en stor sten som hängde med ner i containern, underbar känsla! Jag studsade hela vägen bort till Östermalm i stort sett, jag kände inte ens att jag saknade honom, att jag vill att han kommer hit. Jag går vidare :)

Jaja, jag studsade till Fältöversten med Julia och handlade en good middag, vi åt rökta räkor med aioli och västerbotten paj, jammi! Sen hann jag dö i soffan en stund innan Martin ringde mig till Esperanto där han jobbar. Och medans jag väntade på att han skulle jobba klart fick jag sitta ute med champagne, cider och sushi som var helt sjukt god, så det gick ingen nöd på mig :) när han väl var klart så satt vi ändå kvar ute med hans poolare och tömmde vinflaskor, me like! Sen tvingade jag honom att ta en promenad hem och sen sov vi på St Eriksplan.. Nu är han mäkta bakis och sover som bara den.
Själv ska jag duscha och äta frukost, ikväll ska jag jobba hos Vilma!

Om en vecka och 1 dag åker jag och Hanna till Hultsfred :D synd att vi missar onsdagen men men, jobba bör man annars.. blir man fattig!
Och Tessan gör dreads idag, så häftigt! :)