These streets have too many names for me

Morning, jag har inte en tvillingdag idag, eller imorgon, jag fick ledig, fick ja.
Dock kunde jag inte njuta speciellt mycket av min sovmorgon, somnade strax efter 10 och vaknade vid 7 typ, super pigg, läste ut min bok, sen har jag laddat ner massa ny musik och proppat mobilen full, ska alldeles strax gå ner i tvättstugan och lägga i första maskinerna, funderar på om jag orkar tvätta mina sängkläder, det känns ju jobbigt, nu ska jag ju vara borta i en vecka ca.

För er som inte förstod så köpte jag, givetvis, en ny biljett till Lkpg, åker halv 5 i em, ska sova hos Lotta, (läs världens bästa), sen drar jag och Hanna imorgon på förmiddagen I hope, det kanske inte är så svårgissat vart vi styr bilen?

Västerut givetvis, faktum är att vid den här tiden för exakt ett år sen befann oss i samma skede, vi åkte till Lysekil den 29 oktober (imorgon). Då hade vi alla andra förutsättningar och befann oss på andra platser i livet, sjukt hur mycket som kan förändras på ett ynka litet år, det känns som att det vart 10 år sen och att jag har växt och förändrats massor, men det kanske bara är i mitt huvud.
Halloween blir i alla fall i Lysekil, Havsbadet, Kajsa&Hanna, det är en oslagbar kombination.
Men jag måste erkänna att det är med blandade känslor jag återvänder, det känns som att damma av ett gamalt foto, eller en gammal dagbok, jag är inte säker på att det kommer komma något bra utav det, tryggast skulle vara att sticka hem till Sthlm och röja en helg.
Men hela jag vill till Lysekil, jag vill till min, bara min, det har jag aldrig tvivlat på.
Jaja, det här är väl typiskt mig, fram och tillbaka och fram igen, jag borde bara sluta tänka och ta allt som det kommer?! Det kommer säkert bli en sjukt bra resa, precis vad vi behöver, slutvelat!

Längtar ihjäl mig till bussen som tar mig till Lkpg, kan behöva se något som är riktigt riktigt vanligt för mig, inga stressade människor överallt, man får stå på vänster sida i rulltrappan utan att riskera att bli nertrampad, det luktar inte kiss i alla hissar, man känner igen folk på stan och ute på krogen, jag hittar överallt, (min stadsdel är större än hela lkpgs innerstad plus mera), alla pratar jävligt fult och det finns bara ett mc donalds och HM i stan!

Missförstå mig inte, jag trivs jättebra i Sthlm och jag vill absolut inte flytta tillbaka till Lkpg, men fan så härligt det är att komma om så bara över en natt och känna att man får tillbaka lite av tryggheten när man står på hemmaplan och känner sig säker.

Min tvätt kallar på mig, sen ska jag kanske träffa Amanda en sväng, plus att det är dax för min att sluta grubbla så mycket och att sluta skriva så långa blogginlägg, eloge till alla som läste hit!


Cross the border,
Into the big bad world
Where it takes you 'bout an hour
Just to cross the road

These streets have too many names for me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback