Minor fall and major lift

En av tidernas finaste låtar måste va Hallelujah med Jeff Buckley.


Baby I've been here before
I've seen this room and I've walked this floor 
I used to live alone before I knew you
I've seen your flag on the marble arch
But love is not a victory march
It's a cold and it's a broken hallelujah

Well there was a time when you let me know
What's really going on below
But now you never show that to me do you?
But remember when I moved in you
And the holy dove was moving too
And every breath we drew was hallelujah

Well, maybe there's a god above
But all I've ever learned from love
Was how to shoot somebody who outdrew you
It's not a cry that you hear at night
It's not somebody who's seen the light
It's a cold and it's a broken hallelujah



Jag landade precis i sängen, har haft en riktigt bra ledig onsdag, precis som de ska vara :) efter alldeles för mycke slöande i sängen pallrade jag mig till Slussen och mötte upp pappa och Gun och lite annat skönt folk i båten, mitt premiär åk, väldigt fin och mysig. Vi åkte runt lite, va ju så fint väder, satt i tunntröja i solen och bara njöt i stooora drag. Vi åkte bort till Street tillslut och käkade lite, precis vid min lägenhet så nära hem.

Men jag skulle ju inte hem så de va skitsamma, gick upp till Hornstull när dom andra tuffade vidare och tog bussen till Martin, handlade lite och sen vart de den berömda carbonaran, mm, my fave :) kollade på Idol, käkade ostkaka med grädde och hallonsylt, lite pensionärs varning kanske? Men såå gott! Och givetvis vart vi liite för trötta och dumma i huvet, som vanligt kanske? Hoho.
Sen va Martin gullig och brände ut första säsongen av One tree hill åt mig så jag har nåt att sysselsätta mig med, tjohoo, tänkte börja glo ikväll.
Har haft en superkväll i alla fall, Martin är wonderful :) den ultimata sambon, numera vän.

Börjar 4 imorgon, sköönt, då har jag tid att sova och städa, som jag INTE orkade göra idag. Men imorgon måste jag för direkt efter jobbet ska jag åka till T-centralen och möta Hanna, tjatar jag? Men de är bara för att jag ser fram emot de så otroligt mycket.
Ni anar inte hur många roliga, sköna, konstiga, sorgliga, knäppa, galna dagar och kvällar vi har haft, men mest mysiga :) tänker tillbaka på allt vi har gjort och det är mycket fast ändå lite, och med blandade känslor, det känns i magen fast man måste gå vidare eller hur. Lysekil och västkusten kommer alltid va Hanna för mig, likaså the i köksfönster, bacardi razz, blåsiga promenader, låånga bussresor, drama och framförallt sjukt mycke skratt!
In good times, and bad times I'll be on your side forever more, that's what friends are for.
Vi kommer ha den bäästa helgen Sthlm har skådat på många många år :D

Nej, nu ska jag se ett avsnitt och sen sova, är liksom fortfarande inte helt frisk.

  
  
Stockholm är så fint :) precis som tatueringen jag gav Martin, man kan säga att jag signade honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback