Loong time

Nu har jag precis kommit hem från min läkare, han är helt fantastisk! Inte som andra arroganta idioter.
Han sjukskrev mig utan tjaffs, det är tydligen väldigt ärftligt och mamma hade enormt svårt med foglossning så jag skyller på henne.
Jag 'valde' att sjukskriva mig på halvtid, jag vill faktiskt jobba lite till, så jag kommer inte att jobba mera hos Vilma nu bara lite hos tvillingarna. Men han sa att jag kan ringa när som helst och få bli sjukskriven på heltid, OCH att jag inte behöver krångla med Havandeskapspenning hos Försäkringskassan utan att han sjukskriver mig ända till förlossningen, det betyder också att jag får 10 mammadagar till :) så himla snällt och smidigt!

Så nu kommer jag vara ledig läääänge.. Det är lite mer än 4 månader kvar av graviditeten, vad ska jag hitta på? Ioförsig är det skönt att jag har tid att hjälpa till och kan fixa i nya lägenheten. Men det blir mycket fritid och mindre pengar, men huvudsaken är att jag slipper jobba så mycket för det har varit riktigt jobbigt.
Han sa i princip att om jag inte tar det lugnt så kommer jag få sitta i rullstol resten av tiden, och han tyckte att jag kunde pröva kryckor nu när jag är ute och går tex, hmm, får se..

Jag är väldigt lättad, samtidigt lite ställd över att jag inte kommer att jobba på så länge!


Jag och min söta flicka ska ta det lugnt nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback