Alone time

God kväll, det vart inte så mycket planer för ikväll, inte mer än tvättstugan i alla fall!
Men det kan väl vara skönt det också :) kan kanske behöva vara ensam en kväll och tänka och känna efter lite. Fick sluta vid 4 idag, tiidigt, så nu sitter jag i mjukisdress i soffan, tittar på Talang och torktumlaren är på för fullt nere i källaren. Ska nog inte göra mycket mer, ta en sömntablett och sova uut imorgon! Ladda för min och Tessans kväll imorgon.

Har precis pratat i nästan 1,5 h med Lotta :) det är bra det! Vi har nog inte pratat så länge sen Thailand, när vi pratade konstant i 3 veckor. Dit längtar jag hela tiden, jag kommer garanterat åka dit i vinter, och kanske till några fler ställen, kanske stanna ett par månader, är såå sugen.. Men time will tell. Spännande! Har i alla fall planerat ut ett par till tatueringar som ska dit så fort som möjligt, dock ska det ske med bambu.

Aah, jag tänker så mycket när jag sitter såhär själv. Tänker på massa roligt, massa tråkigt, allt som händer liksom, hur allt är och hur jag har det. Tänk va annorlunda livet hade kunnat se ut om det hade blivit som man tänkt sig från början, eller om man hade valt andra saker med andra människor, tänk om mamma och pappa aldrig hade skiljt sig från första början, tänk om jag hade valt en helt annan skola och inriktning på gymnasiet, osv osv.. Det finns så mycket att klura på.
Jag tänker inte bli känslosam eller ledsen nu, för det är jag verkligen inte, inte idag, men jag saknar mamma så mycket, det går inte att beskriva, jag tänker så ofta på hur livet hade sett ut om hon hade levt, jag vill så gärna veta.. Då kanske jag hade kunnat hänga med henne ikväll istället för att sitta här ensam och uggla. Eller så kanske jag aldrig hade flyttat hit.. vem vet!
Hon var i alla fall världens bästa :) lilla mammsen.

Jag har i alla fall sjukt bra vänner som gör att jag inte är så ledsen så ofta :) lite varstans i landet, gotland, linköping, stockholm, you name it :) och dom är jag såå glad för, det är sånt som spelar roll! (+ världens bästa systrar)

Nu är det dags att hämta tvätten och slööööööa, kanske trycka i mig en äpple-kanel muffins som Julia lämnade igår, jamjam!

Kommentarer
Postat av: J

bästa bästa systern någonsin, älskar dig<3333

2009-06-06 @ 00:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback