Försäkra mera!

Ojojoj, idag har jag och Anto varit på min bank för att prata om lånet på lägenheten, det kommer att bli mitt lån och pappa ska vara min medlåntagare tills jag får ta över det själv.
När vi ändå var där så fixade vi med försäkringar, jag har inte haft en enda föräkring sen jag flyttade hemifrån men nu när vi ska flytta och ha barn så har jag funderat rätt mycket på det här.
Så nu har vi en hemförsäkring med drulleförsäkring, en olycksfallsförsäkring, varsin livförsäkring och jag har försäkrat bebisen i magen tillochmed den är 6 månader gammal. Det känns jättebra! Och försäkringar är inte alls så dyrt som jag trodde, klart att det kanske känns onödigt att betala om man aldrig behöver använda dom men jag tycker ändå att det känns säkert.

Måste dock säga, att bli 'vuxen' ta lån, flytta, skaffa barn med allt det innebär, ha jobb osv, det är inget glamouröst liv direkt. Denna ständiga penga-oro är inte direkt upplyftande, och som mamma-ledig så kommer det bli mycket snålande, men det ska vi nog klara av!

I alla fall så är jag ledig idag, jag började med att äta frukost/brunch med Julia och Anna på Sirap, såå himla gott! Sen har det varit banken i ett par timmar och snart ska jag iväg till Hovet och se DIF-Luleå.
Imorgon kommer Lotta och Hanna, det ska bli underbart att få spendera några timmar med dom och prata av mig lite, det är alltid roligare face-to-face än i telefon :)

Jag har nog inte så mycket mer roligt att berätta idag, smått bekymrad av min framtida ekonomi och lite trött..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback