Lycka blandat med kaos

Jag är så himla glad, nöjd med min tillvaro och mitt liv :) det är bara massor med roliga saker som ska hända och jag längtar och ser fram emot det så otroligt mycket.

Idag har pappa varit i våran nya lägenhet med en hantverkare/inredare och vi har nu bestämt att vi gör om allt. Byter köket, byter badrummet (hurraa), lägger nya vita trägolv överallt, målar om alla väggar och slätar ut dom, breddar vårat valv lite och gör det fyrkantigt och så ska vi köpa massa nya möbler :D det kommer så grymt fint! Vi får bestäma hur allt ska se ut och det känns kanon!
Vi räknar med att ha lägenheten färdig den 1 februari och då tänkte vi flytta in, då hinner vi bo i alla fall 2 månader innan det är dags för mini-liten att titta ut :)

Hela dagen har spenderats hemma, mestadels i sängen, har så fruktansvärt ont i halsen och börjar nu få hosta, har också garanterat haft feber hela dagen (har ingen termometer). Filmer har setts, bla, Fjorton suger och Troja.
Sen gjorde jag något dumt, trodde att jag skulle må lite bättre av en DIF match, hela familjen gick. Inte smart av mig, jag höll på att däcka ihop. Men Djurgården vann i alla fall över Linköping med 2-1, alltid roligt :) men jag borde ha sett matchen på TV.

Nu ligger jag i sängen igen, ser på Hells Kitchen och har ätit lite ägg, har ingen som helst aptit eftersom allt gör ont att svälja och jag känner nästan ingen smak.
Mitt kaos är min lägenhet, suuuug vad den är stökig nu. Jag har ingen ork att ställa mig och diska eller gå upp och städa, jag är slut. Men imorgon eller på torsdag måste jag pallra mig upp, samla energi och göra det fint här. Jag hoppas att min älskling kommer hem på fredag, jag saknar honom så mycket!

Summan av kardemumman är att jag är genom-lycklig fast jag är full med snor och halsfluss, älskar att tänka på allt som ska hända det närmaste halvåret, det är bara massa glada fjärilar i magen :) Antoine, vårat barn och våran nya lägenhet är mitt framtida liv och jag väntar ivrigt på att det ska börja.

Psst, klart att Hanna och Lotta också är en del av det, dom ska ju bli mina nya inneboende/nannys, har jag inte sagt det? ;D

Kommentarer
Postat av: hunnet

jaaaaa, jag vill vara nanny! kan bli mitt sommarjobb ;)

2009-10-07 @ 10:53:25
Postat av: Lotta

Självklart! Jag flyttar i 1 februari :D

2009-10-07 @ 12:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback