Vecka 30

Idag går jag in i vecka 30 (29+0), det är bara 76 dagar kvar nu! Tycker att min mage börjar se lite stor ut nu, hur mycket ska den växa egentligen?!
Jag hämtade ut lite mamma-kläder förut som jag har beställt, ett par underbara byxor :) känns som mjukisar som ändå är helt okej att ha om jag ska jobba och så! Sen underskattade jag mina bröst och beställde två alldeles för små amnings-bhar. Men linnena jag beställde var supersköna med plats för kulan!

Hela dagen idag har jag och Antoine packat i gamla lägenheten, satan vad mycket det är som man inte tänker på!! HJÄLP! Men nu är allt nerpackat och vi har städat köket och badrummet. Resten får vi göra när allt är utflyttat, vilket blir på lördag eller söndag.
Så nu har vi flyttat in hos pappa i några dagar tills vi flyttar :) skönt med ordentligt kök och mycket plats!

Igår kväll fick vi alla våra saker från IKEA och vi var tvugna att börja pilla med dom direkt :) så nu har vi ett fint sovrum, vi satte upp sängen med sänggaveln bakom och sängborden, det blev verkligen kanon fint!
Sen började vi med garderoberna också men vid 11 tiden åkte vi hem, helt slut!
Imorgon blir det att ta nya tag och sätta ihop alla garderober + massa andra saker som ska fixas.

Jag är helt slutkörd efter varje dag känns det som, det är inte direkt skonsamma saker vi pysslar med heller. Min barnmorska tyckte absolut INTE att jag skulle städa/flytta/fixa eftersom jag har så mycket sammandragningar, hon är orolig för att jag ska föda förtidigt, läskigt.
Men efter den här flytt-helgen ska jag försöka ta det riktigt lugnt ett par dagar, mitt bäcken är värre är någonsin så jag ska nog parkera mig i den nya sängen efter inflyttning :)

OBS!! Skitläskig sak hände förut när jag städade köket. Jag skulle torka av en tveksam lampgrej som hänger över diskbänken och fick jordens stöt, fy satan i gatan vad läskigt det var, båda mina armar skakade jättemycket och jag blev livrädd och jätteledsen. TUR att Anto var hemma också! Jag blev jätteorolig för vår lilla prinsessa i magen men hon verkar må bra, hon kanske inte kände av det?
Så nu skiter jag i att torka/städa allt som har med el att göra, det får nån annan göra!

Nu ska jag se Södertälje-Djurgården och äta glass.

Kommentarer
Postat av: Anonym

KAJSA!! inga stötar, ischlo pischlo, inte bra!! nu får du vila tills tösen kommit ut befaller jag dig!! :) p.s saknar dig som faaaen.

2010-01-28 @ 21:55:45
Postat av: Bellezza

Älskar din blogg!

Den är så bra kom gärna in och läs min eller kan vi lägga till varandra på blogglovin kanske?



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback