Kan jag pausa en timme eller två?

Jag klagar inte ofta, inte på att jag är trött i alla fall, jag har sovit på dagtid EN gång sen Nellie föddes och Anto har aldrig nånsin vaknat någon natt, men det är helt okej för jag har valt det. Men idag, idag vill jag pausa en timme bara, få tyst i huvudet, slippa alla måsten och bara ligga och stirra i taket, typ.

Dagen började bra, natten var jobbig för Anto andades så himla tungt att jag och Nellie var tvugna att flytta till andra sovrummet så det blev inte så mycket sömn.
När vi väl gick upp så städade jag fort fort i ett par timmar för Julia kommer imorgon efter sin operation. Sen åkte jag och tösen till pappa och åt våfflor, men vi hann inte stanna så länge innan Anto ville ha hem oss för han mådde så dåligt. Han fick en tid på vår närakut och vi åkte dit, när vi kom dit så ville dom skicka honom akut till St Görans sjukhus direkt, hans lungkapacitet som i vanliga fall är 600 var 200 nu, han fick ingen luft och hans värden var åt helvete.
Så han åkte direkt dit och vi fick åka hem, jätteoroliga.

Efter ett par timmar fick han åka hem igen, ingen som direkt kunde säga vad det var, nån slags virusinfektion som blir värre av hans astma, han ska få medicin imorgon som vidgar luftvägarna men jag tror att det blir en tur tillbaks till St Görans snart, han kan knappt andas och ännu mindre prata, med andra ord kan han inte göra mer än att kämpa efter luft. Jättejobbigt :(
Samtidigt är Nellie fortfarande snorig och ledsen över det, samtidigt måste man ju laga mat och försöka hinna med allt annat..

Jag är helt slut, gråtfärdig ungefär.

Nu har min miniälskling fått hicka och det betyder att det är amningsdags så den släpper. Sen hoppas jag att hon vill sova eller bara vara lugn. Då ska jag få undan allt, göra te och äta upp chokladen jag fick av underbara Loppan igår. Jag ska berätta allt om vår kväll där imorgon, för då är jag garanterat på topp igen! Då flyttar även Julia in en vecka.

Tänk på henne imorgon bitti när hon ligger på operationsbordet, min fina Julia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback