Barnmorske besök-10poäng!

Jag har precis kommit hem från barnmorskan och jag är såå glad :)
För det första så kände hon ordentligt på huvudet (det gör förövrigt jävligt ont) och hon var så långt ner man kommer, redo att anlända! Sen berättade jag om alla mina värkar den senaste veckan och hon trodde nog inte att vi skulle ses om två veckor (YES!!), så jag fick massa babyväskor och sen sammanfattade vi graviditeten med ett ord - jobbig!
Innan vi sa hej då så tog vi sista (?) blodproverna, och mitt järn har gått upp från 100 till 116, fortfarande jättedåligt sa hon men jag blev kalasglad, det betyder att jag slipper sprutor och att dom nya tabletterna hjälper lite.

Bara för att vara lite extra glad så hade mitt SF mått planat ut till 32 så jag väntar en liiten tjej :) och min vikt har också gått ner så jag ligger på 3 kg plus allt som allt, det är mindre än vad magen väger, känns kanon!

Det var dom bästa nyheterna jag kunde få :) jag hoppas verkligen att hon vill komma snart, vi längtar såå mycket, och jag är såå trött på att vara gravid!
Sen hämtade jag ut mer tabletter på apoteket, jag är en riktig stammis där nu, undrar bara hur mycket jag har lagt ut på tabletter dom senaste 9 månaderna, grr, man borde få bidrag!

Men jag blev lite gladare när jag fick shoppa loss på Dagslivs, dom har så roliga grejer, haha, köpte ett helt lager med spännande duschcreme och massa andra roliga saker :)

OCH babyväskorna hade rätt vettigt innehåll också, 2 pkt blöjor, våtservetter, amningsilägg, babyolja, idomin salva, tvättcreme, en body och mössa från Lindex, tvättmedel, dregel haklappar, vagnleksak, skötbordsunderlägg, massa tidningar och rabatter på kläder.

Det gör inte ens något att det är dåligt väder ute idag, jag tänker lägga mig i soffan med mitt täcke och dricka banan milkshake :) soo happy!

PS, Djurgården utklassade Brynäs igår med 4-0 och Frölunda lyckades slå Linköping i SD, tjoho! På fredag är vi tillbaka i Globen och spelar, spännande :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag var också hos BM idag och hade SF-mått 32 cm :-)

Lite för litet enligt min BM, men jag är rätt nöjd att det inte är en 5-kilos klump därinne! Ska dit nästa vecka igen, hoppas det blir sista gången.



Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback