Det som förut kändes sååå långt borta..

.. är nu ett faktum. Jag är höggravid, jag erkänner. Sista dagarna har jag verkligen känt mig mer gravid än någonsin, det jobbiga är bara att det inte är speciellt bekvämt eller skönt.
Jag går här och vaggar med ena handen på magen och andra i ryggslutet, går förbi en spegel, WHAT??!! trodde endast att man gick så på film men det har helt obemärkt smugit sig på.
Men idag är det den 14 och det betyder att imorgon är det mindre än 1 månad till BF, skönt!

Idag har jag och Hanna gjort bebisrummet :) så fint blev det! Innan har det bara stått en 1,20 säng där och sen massa verktyg och kartonger, men idag gjorde vi ett ryck och nu är det nästintill klart. Måste bara upp lite mer på väggarna.
Igår inhandlade jag också massa skit som jag hade på min "lista", såsom amningsilägg, napp, babyolja osv. Och idag kompletterade jag med blöjor och allt som hör till, nappflaska och mjölkersättning (just in case), SKÖNT! För jag känner att snart orkar jag inte gå någonstans, det är en riktig plåga, helt hemskt, jag vill gråta, men det ska jag inte.

Det har varit supermysigt att ha Hanna här i helgen, ville icke att hon skulle åka tillbaka till Linkeboda. Men vi ses snart igen hoppas jag, hon och herr Carlsson får komma upp och hälsa på oss när lillan har kommit :) Hanna har för övrig redan skapat starka band med henne genom att skaka henne i magen tills mini blev så arg att hon sparkade till henne, haha!

Nu är jag, som alltid efter 18:00, helt slut, hela kroppen värker, jag och Julia ser på Ballar av stål och har precis ätit toast och varm choklad.
Imorgon hoppas jag på att inte behöva gå ut alls, jag vill vila hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback