Peace and quiet

Pyret och Anto ligger och sover, jag borde också sova för jag är supertrött, men det är ganska skönt att få några timmar till att duscha, plocka undan och bara ha det tyst och lugnt :)
När resten av lilla familjen vaknar ska vi åka och hälsa på farmor, det blir mysigt. Sen har vi inga speciella planer, jag skulle vilja sola!

Igår var Julia här och färgade mitt hår, skönt för det såg lite tveksamt ut. Emma var här en stund på kvällen också och jag och Anto tog en långpromenad längs stranden, pyret sover såå gott i vagnen, härligt!

Att få shoppa lite i måndags gjorde mig på toppenhumör för hela veckan tror jag! Lite trist att jag inte hittade nån ny jacka men å andra sidan så hittade jag massa andra fina saker :) vi investerade i en magtränare och en crosstrainer också, den kommer i slutet av veckan, yes! :D Anto är duktig och tränar varje dag men jag tror inte att jag kommer att komma iväg till gymmet när jag har den här guldklimpen hemma, så då fick vi fixa mini-hemma-gym!
Nu ska jag bli fit fit fit! Sen förlossningen har jag tappat över 10 kg, MEN jag är lika mjuk i kroppen som en bebis, det ska det bli ändring på nu.

En bröstpump skulle vara en fin investering också, mina bröst håller på att sprängas, känner mig som en uppblåsbar barbara!
Frågan är bara om det är för tidigt att ge pyret mjölk från flaska också, nån som har erfarenhet?

Trevlig onsdag!

Kommentarer
Postat av: Fiii - Vincents mamma

Det rekomenders att vänta lite till innan man testar flaska eftersom det är en annan sugteknik.. men du kan ju alltid pumpa och frysa in och även donera till neonatal om du har mycket mjölk =)

Postat av: sanna

tja! pumpa för sjutton INTE för du vill ha ur mjölken för du har mycket då produceras bara mer;) så sa dom till mej iallefall hehe kramar

2010-05-05 @ 18:23:54
URL: http://sannaostefan.bloggagratis.se
Postat av: Fiii - Vincents mamma

Det där med att pumpa är en balansgång. Visst bildas det mer mjölk när man pumpar men risken finns även att om man inte gör det och aldrig för brösten ordentligt tömda försvinner mycket av produceringen..

Pyret är ju så liten än och om bara några veckor kommer hon behöva mycke mer mat än vad hon äter nu så då kan det va skönt att ha lite extra.

Jag tror att det var det felet jag gjorde med vincent. jag var sprängfylld men pumpade inte och det slutade med att han inte kunde äta sej mätt mjölken kom aldrig igång igen så han fick ersättning i stället..

följ din magkänsla den ljuger sällan



Kram

2010-05-06 @ 08:22:08
URL: http://fiiiwiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback